torsdag 23 juni 2011

Midsommar

Ja, det är ju jag som är löjlig. Klart att det mesta omkring mig är positivt. Klart att jag har det bra, egentligen. Jag har bara inte vett att se det.

Imorgon är det midsommar. Då blir det öl och nubbar för att fira att jag har det så bra. Skål!


Näe, jag kan inte se det. Jag kan inte genuint känna det. Allt det positiva omkring mig. Små glimtar då och då, men inte mycket mer. Några minuters andrum när jag är fri från tankarna, sen är de där igen. Om och om igen. Och det finns inget att fira imorgon. Ingenting alls. Skål för att glömma. Om så bara för en kväll.

Men, det blir bättre. Jag vet ju det.


Jag önskar er en fin midsommar! 

1 kommentar:

  1. Det handlar inte om vett. Det handlar om hur det känns. Kan du inte känna att det är bra nu så lev allt du kan i dina glimtar och kämpa dig igenom resten. Glimtarna kommer bli fler och längre, det mörka kortare och färre.

    Jag bojkottar midsommar i år men tack ändå. Hoppas din innehåller minst en glimt.

    SvaraRadera