måndag 11 april 2011

LCHF?

Det finns mycket jag mår dåligt över. Mycket jag inte rår på, men också en del väldigt världsliga saker som jag faktiskt kan göra något åt. Och det tänker jag försöka göra.

Därför har jag nu funderat på att börja äta enligt LCHF, Low Carb High Fat, då denna metod verkar vara hälsosam om man vill öka välmåendet allmänt och samtidigt gå ner i vikt på ett ofarligt sätt. Jag är sådan att jag kan bli manisk om jag får för mig något, därför vill jag inte ta till någon drastisk metod för att bli av med mina överflödiga kilon. LCHF verkar vara en sund metod, och därför är jag pigg på att prova det.

Är det någon som ätit enligt LCHF eller känner någon som gör det? Är metoden att rekommendera? Eller någon annan metod? Mitt mål är att gå ner bortåt 10 kg gärna så snabbt som möjligt.     

5 kommentarer:

  1. Jag har precis börjat med LCHF. Ganska enkelt att hålla faktiskt!

    SvaraRadera
  2. Sara, jag stödjer dig i allt, men det här låter verkligen inte som en bra idé. Du har rätt i att det finns saker du kan påverka, bland annat när det gäller ditt utseende, men det handlar INTE om att förändra ditt utseende utan ditt förhållande till det. Du är verkligen vacker som du är och behöver allt annat än gå ner i vikt.

    Jag vet ju sedan tidigare att det är som du säger, att du kan överdriva metoder och därför tycker jag inte det låter som en bra idé att överhuvudtaget testa någon typ av metod som sätter gränser för vad du får/inte får. Det är inte bra! Satsa istället på att äta en sund, varierad kost och inte fokusera så mycket på mat.

    Jag tror på dig, du måste börja göra det själv också!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Även om jag inte har träffat dig irl så har jag ju sett bilder på dig ... och jag håller med Elin! Du skall INTE satsa på att gå ner i vikt! Det är ditt sätt att se dig själv du skall fokusera på. Du är vacker både inuti och utanpå och behöver absulut inte gå ner i vikt!
    Däremot kan välmåendet bli bättre genom en annan typ av kosthållning men då bör det vara målet och inte vikten. Då tror jag mer på en GI-inspirerad typ av mat i kombination med ekologisk mat. Riktiga och nyttiga råvaror.

    SvaraRadera
  4. Snälla fina vännen, du behöver inte gå ner tio kg. Du är jättevacker redan!

    SvaraRadera
  5. Jag har ätit enligt LCHF i snart tre år, mer eller mindre konsekvent. Det är ingen diet utan en livstil och din kropp lägger sig på en nivå som är hälsosam. Med tanke på att du som redan är smal vill gå ner i vikt är nog LCHF inget för dig. Sluta nojja och börja inse att du är fantastisk som du är.

    SvaraRadera