fredag 15 april 2011

Vikt

Tack för era reflektioner ang mitt förra inlägg. Jag märker en oro hos er, men det är ingen fara. Jag har koll på mitt BMI och ser till att det inte går överstyr. Jag uppskattar er omtanke!

Kanske 10 kg är lite väl, men några kg vill jag fortfarande få bort. Jag äter snarare enligt GI-metoden än LCHF-metoden, dvs äter kolhydrater i små mängder. Jag tränar några dagar i veckan och undviker sötsaker. Nu har jag varit magsjuk i två dagar, och därför inte fått i mig något alls. Jag har gått från 59 kg till 56 kg på tre dagar :D Jag är 1.69 lång, och därför är vikten helt normal, fortfarande med god marginal. Jag kan fortfarande pressa lite till. Det känns bra!  

3 kommentarer:

  1. Nu slutar jag tyvärr att följa din blogg. jag lider av ätstörningar och klarar inte av att läsa sådant här. För mig är det obegripligt och onödigt för en normalviktig person att pressa sig att gå ner i vikt. Jag önskar dig all lycka i livet. Kram :(

    SvaraRadera
  2. Hm.. Jag har bara alltför många dåliga erfarenheter av sådana här bantingsmetoder. Särskilt för någon som redan haft problem, tror du verkligen att du kommer kunna hålla det på en bra nivå? Jag är väldigt tveksam. Självklart är detta helt och hållet ditt beslut, men jag tycker ändå att du bör tänka över varför du känner ett behov att gå ner i vikt. Grundar det sig inte snarare i självförminskande negativa tankar än i ett faktiskt behov av viktminskning?

    Sedan Sara, så är det faktiskt inte så långt kvar innan du kommer ner i en ohälsosam vikt enligt BMI (jag är ungefär lika lång som du) och skulle du gå ner 10 kg från 59, dvs till 49 kg, så är det verkligen inte en hälsosam vikt. Märker du inte själv att det redan håller på att gå överstyr?

    Förlåt om jag lägger mig i för mycket, men jag vill verkligen bara ditt bästa. I slutändan vet jag att det bara är du som kan göra valet.

    Stor kram
    Elin

    SvaraRadera
  3. DU är inte din vikt, Du är en vacker person både på insidan och utsidan. Glöm inte att fokusera på den inre hälsan för när du landat där kommer du se det som vi ser, du har inga som helst överflödiga kilon.
    Du är en vacker människa!!
    Jag tror på dig
    kramar

    SvaraRadera