fredag 15 april 2011

Tänka om

Okej. Jag läser vad ni skriver. Jag förstår vad ni skriver, åtminstone till viss del. Jag kan inte till fullo ta in det och känna att ni har rätt. Däremot kan jag förstå att jag kanske har fel i mina tankar och gällande min självuppfattning. Och det räcker så, sålänge. Jag vet, kan inte känna men vet intellektuellt, att mina tankar och beslut kan bli väldigt tokiga och förvrängda när jag är inne i mörka perioder. Maniska perioder. Därför ska jag försöka att styra mina tankar efter era ord. Jag ska försöka fokusera om. Fokusera på något jag faktiskt mår bra av istället för att fokusera på något destruktivt som bara överskuggar de andra problemen.
Jag ska verkligen försöka. På riktigt. Ge mig själv en ny chans.

Tack. Tack för att ni finns där. För att ni hjälper mig rätt när jag snurrar av vägen. Det är inget jag förväntar mig av er, men det värmer mycket att ni gör det.    

Jag är inte mer än människa, och ibland rusar livet på för fort och jag följer med, utan att tänka efter.

5 kommentarer:

  1. Nu blir jag glad! Insikt och en tanke om att försöka är en god väg! Kanske gör du det redan, men tycker också att du bör prata om viktproblemen med din psykolog, det är bra att ha någon annan som kan hålla lite koll och vara ett stöd.

    Det är ingen som klandrar dig för att du har tankar på att gå ner i vikt, du skriver att du inte är mer än människa, men vet du vad som skiljer dig från andra? Du vill försöka! Du lyssnar på andra människors råd och du vågar utmana dig själv! Det är starkt!

    Kram

    P.S. Jag förstår absolut att dina ord just nu inte räcker mer än till dig, dina tankar värmer ändå!

    SvaraRadera
  2. Jag tror på dig, fina fina du. många kramar

    SvaraRadera
  3. du är fin som du är min vän.
    all styrka,kram<3

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att du kan ta åt dig av ord från andra, även om du inte riktigt kan tro på dem, men ändå så att du kan försöka att tänka och handla efter dem. Det är ett stort steg! Och det är det som är så bra med bloggar, att man kan få lite hjälp på traven från människor som man annars aldrig lärt känna, att man kan känna att man är lite mindre ensam, även om det "bara är på nätet". Du är fin som du är, glöm inte det! Jättefin dessutom! Och du är även en väldigt fin människa inuti, vilket är det allra VIKTIGASTE!
    Stor kram!

    SvaraRadera