onsdag 18 maj 2011

Illusionen av idyll

Tänk så lätt det är att luras. Gång på gång kommer jag på att det är just precis det jag gör. Ja, nästan jämt, trots att jag egentligen föraktar det. Jag serverar min omgivning känslan av att allt är bra, som det ska vara. Att allt är i in ordning. Ingenting är i sin ordning! Ingenting. Inom mig skär det som av tusen brinnande knivar. Inom mig skriker jag av smärta och och allt rasar samman gång på gång. Men inte ett ljud kommer över mina läppar. De leende. De som är med och bidrar till idyllen. Bidrar till illusionen av att allting är som det ska. 
 


Ni Kanske tror mig
när jag skrattar,
att jag mår bättre när jag ler.
När inte glansen finns i ögat
finns det nån som tåren ser?
......När inga tårar finns att torka,
när jag skrattar bort min gråt.
När jag sväljer alla känslor
för att känna är för svårt.
Jag sväljer all förtvivlan,
jag flyr bort från min tår.
När jag kväver allt jag känner
ser då någon hur jag mår?
(okänd)

4 kommentarer:

  1. Jag gör likadant, men jobbar på att göra tvärtemot. Att visa, istället för att dölja. Det kännar inget till att dölja. Man mår bara sämre av det. Bättre att få ut det och berätta hur man känner och mår.

    Ta hand om dig.

    Kramar.

    SvaraRadera
  2. Jag tror man behöver dölja också, det är ett slags skydd. Välj istället tillfällena och personerna du öppnar dig för. Välj dem du kan lita på och som kan "bära & hålla dig" en stund. Din öppenhet är en gåva att ge så ge den med omsorg.
    *kram*

    SvaraRadera
  3. Sv; tack så mycket vännen för dina ord,att du tror !!
    betyder mycket.. hejjar på dig. kram finaste

    SvaraRadera
  4. Känner igen mig otroligt mycket... Vet inte vad jag ska säga mer om det. Det är bara så svårt att våga visa hur det är, det känns som att man är fruktansvärt jobbig och att man förstör stämningen för alla andra.

    Kram på dig! Jag vet att du kämpar! <3

    SvaraRadera