måndag 16 maj 2011

Stress

Sitter för tillfället och söker jobb och anmäler mitt intresse till lägenheter. Det känns mest bara tufft och inte alls så förväntansfullt och roligt som jag önskat. Hur ska jag fixa det här?

Imorgon ska jag till hälsocentralen och kolla upp en leverfläck som mamma tycker har förändrats. Trots att det med största sannolikhet inte är något konstigt alls känns det olustigt. Mycket också för att vi förra veckan fick ett besked om att en nära vän till familjen har en elakartad tumör.

Idag hade jag prov, imorgon har jag skriftlig inlämning. På torsdag ska jag hålla tal (muntligt anförande, nationellt prov) som jag inte hann förra veckan och på fredag har jag sista provet för veckan. Det är en i mina ögon orimlig stress.

Blunda och djupandas.

1 kommentar:

  1. Stress är förjävligt, det ska gudarna veta, men vet du vad som faktiskt är bra med stress? Den tar slut. Särskilt för oss, nu, när studenten väntar. Visst kommer det andra krav, som du också inleder med att skriva om, men låt det vänta. Ta en sak i taget och fixa skolan först, det andra får lösa sig så småningom och det gör det också. Det är långt ifrån alla som ens ägnat en tanke åt vad som ska ske efter gymnasiet.

    Sara, du är stark. Det kommer fixa sig. Jag bara vet det.

    Stor kram <3

    SvaraRadera