onsdag 25 maj 2011

Som luft

Jag är verkligen negativ nu, jag vet. Jag ska försöka vända det, men jag är bara.. så ledsen.
Så ledsen för att allt är som det är och för att jag är som jag är. För att omständigheterna är som de är.

Ledsen bland annat för att jag igår fick höra hemma att jag var som luft för personen ifråga.

Vad svarar man på det?
Vad svarar man när marken redan rämnat och man inte har någon marginal för ytterligare fall?

Nej, jag kan inte bara skita i det. Jag kan inte förbise uttalandet och släta över med att personen ifråga är sjuk. Det går rakt in i hjärtat ändå. Rakt in.

Och smärtar.
Och svärtar.
 

3 kommentarer:

  1. oh vännen luft är det viktigaste vi har för att överleva, men att bli behandlad som det är något utav det värsta... tänker på dig.

    styrkekramar

    SvaraRadera
  2. Det är klart att det känns vännen och jag förstår att det inte är lätt att vara positiv när saker är som de är. Men försök skilja på det bra och det dåliga, var glad för betygen (och annat bra, men vet ju inte allt vad som händer i ditt liv) och tillåt dig vara ledsen för hennes beteende mot dig. Jag hoppas du kommer hemifrån snart så du får lite mer ro.

    Varm kram

    SvaraRadera
  3. Alla mina allra varmaste kramar fyllda med kärlek. till DIG.

    SvaraRadera